Aymaç’tan Tamdere’ye Doğa Yürüyüşü

237

Giresun Üniversitesi Dağcılık ve Arama Kurtarma Topluluğu olarak bu hafta Karadeniz’in en meşhur yaylarından birisi olan Kümbet Yaylasına idari olarak bağlı, Aymaç mevkiine hareket ettik.

Sabahın erken saatinde uyanmamıza rağmen enerjilerimiz yüksek bir şekilde yolculuğa başladık. Aracın içi her zamanki gibi müzik eşliğinde eğlenen ve yüksek müzik sesine rağmen muhabbet edebilen;  sıcak insanlarla doluydu.

Hareket ettikten yaklaşık 30 dk. sonra Giresun’un Dereli ilçesinde kahvaltı ve alışveriş için mola verdik ve öncelikle gün içerisinde bolca enerjiye ihtiyacımız olacağından kahvaltı olarak hep beraber sıcacık çorbalarımızı içtik. İçimiz ısındıktan karınlarımız doyduktan sonra Dereli ilçesinde bulunan marketlerden o gün için ihtiyacımız olan alışverişi yaptık ve tekrar kümbet yaylasına doğru yola koyulduk bir süre sonra kümbete iyice yaklaştıkça daha dün akşam yağmış taze karla buluştuk.

Kümbetin o geniş çam ormanlarının arasından geçen yolları ve çam ağaçları beyaza bürünmüştü. Bu güzel manzara ile seyrederken etkinliğimizi gerçekleştireceğimiz Aymaç mevkiine yaklaştık.

Aymaç mevkiine ulaşmak için Kümbet yaylasına varmadan 3 km. önce sağa ayrılan yolu izlemeniz gerekir. Kümbetin 2 km. kuzey batısında bulunan mevkiye biz kümbet yaylasından ulaşmayı tercih ettik.

Sizlerle paylaşacağımız rotada göreceğiniz üzere rotamıza kümbet yaylasının merkezinden başlayacağız

kümbet aymaç rota

Yaylanın girişinde ki ilk kahvehanenin önünde araçlardan indik ve her etkinliğimizden önce yaptığımız gibi boş bir alanda herkesin birbirinin yüzünü görebileceği şekilde büyük bir daire oluşturduk öncelikle herkes kendisini tanıttı. Sonra etkinliğimiz hakkında bilgiler ve etkinlik süresince uyulması gereken kurallar dikkat edilmesi gereken hususlar paylaşıldı daha sonra ekip tek sıra düzeni aldı ve kümbetin girişinde ki ilk kahvehanenin yanındaki tabelasında Aymaç mevkii yazan yoldan yukarı doğru yürümeye başladık.

Yürüyüşün ilk dakikalarında yağmur riski bizi tedirgin ediyordu hava her an yağabilecek gibi duruyordu neyse ki biz yağmura karşı temkinli gitmiştik. Kümbetten yavaş yavaş yükseliyorduk henüz patika yollara girmediğimizden yürüdüğümüz yolarda bizi zorlayacak derecede kar yoktu, yola çıktıktan yaklaşık 4 km sonra Uzundere küyüne doğru sola dönüş yaptık ve bizi zorlayabilecek bayır ve karla kaplı bir patikaya giriş yaptık. Tepeye çıkana kadar bir hayli zorlandık; çıktıktan sonra tepede 10 dk. kadar mola verdik mola esnasında küçük bir kar topu savaşı ile ortam birden şenlendi.

Her ne kadar o eğlenceli dakikaları uzatmak istesek de tekrar yola koyulmamız gerekti. Tepeden aşağı inerken bir patika bulana kadar çam ormanlarının arasından devam ettik bu arada hava yavaş yavaş açmaya başlanıştı.  O sabah ki yağış ihtimali kayboluyordu bizde gitgide  rahatlıyorduk.

Yola çıkalı aşağı yukarı 7 km. olmuştu saatlerimiz saat 12:30’u gösteriyordu rotamız üzerinde uygun bir yer bulduk ve öğlen yemeği için mola verdik.

Herkes çantasında getirdiği yiyecekleri çıkarttı ve yemeklerini hazırlamaya başladı. Bu arada getirdiğimiz yiyeceklerden birbirimize ikram ettik. Doğal güzellikler yönünden zengin, çevre manzarasına hakim olan bu yerde güzel bir ziyafet çektik ve muhabbet ettik. Eşyalarımız toparladıktan sonra yürümeye tekrardan başladık.

Uzundere köyüne paralel bir şekilde iki tarafı ağaçlarla kaplı güzel bir patikada 3 km. kadar devam ettik.

Yürüyüşümüzün 10. Kilometresine kadar deniz seviyesinden 1850 m kadar yukardaydık. Rotamızın sonlarına geldiğimizde 1850 metreden 1118 metreye kadar zor bir iniş bizi bekliyordu. Bu zorlu inişe geçmeden önce güzel bir çayırda son molamızı verdik ve güneş  iyice yüzünü göstermeye başladı.

Güne başladığımızdan beri Karadeniz’in bu eşsiz yaylası bize dört mevsimi de yaşattı. Manzaraların tadını ayrı ayrı çıkarttık mükemmel fotoğraflar çektik. Çayırda 10 dakika güneşlendikten ve dinlendikten sonra Aymaçtan Tamdere köyüne doğru inişe geçtik, sürekli iniş halinde olmak bizi zorluyordu bazen ayakta durmakta bile zorlanıyorduk. Patikalardan ve ormandan yürüyerek inişi tamamladık ve görüş mesafemizde olan Tamdere köyüne doğru yola çıktık.

Ormanın başından beri sesini duyduğumuz güzel bir dereden geçtikten sonra köye ulaşacaktık dereye vardığımızda üzücü bir olayla karşılaştık doğa yine katledilmişti. Derenin üstüne HES projesi yapılmıştı o güzel manzara yerini gri betona bırakmıştı. Geri kalan toprak ise bir yere yığılarak ortalık dümdüz edilmişti. Çamur ve beton yığınından geçtik oradan geçerken akıllarımızda tek bir soru vardı o güzelim doğa harikasına nasıl kıyılmıştı?

Yok muydu bunun başka bir çözümü?

Elimizde ki tek seçenek gerçekten de o doğayı katletmek miydi?

Büyük bir şaşkınlık içerisinde dereden geçtik köye ulaşmadan önceki son dik bayırı son kalan enerjimizle çıktık ve rotanın sonuna Tamdere Köyü Camiine ulaştık. Ana yola çıktıktan sonra bizi almak için gelen araçları beklemeye koyulduk.

Biraz dinlendikten sonra tıpkı yürüyüş başında yaptığımız gibi büyük bir daire oluşturduk ve etkinlik sonu konuşmamızı yaptık etkinliğimizin ve artı ve eksi yönlerini değerlendirdik.

Bütün herkes yorulmuştu ama çok eğlenmişti. Evet sabahın erken saatlerinde kalkmıştık uzun yollar ve zorlu patikalardan geçmiştik karlar içinde yürümüştük. Belki çok yorulmuştuk ama Aymaç’ın çevreye hakim tepelerinden yaylanın doğal zenginliklerini ve manzaralarını seyretmiştik. Bol oksijen ve temiz hava almıştık. Günümüzü eve oturmak yerine Giresun’un gezilecek yerlerinde eğlenerek geçirmiştik ve buna kesinlikle değmişti. Herkes bunun bilincinde mutlu bir şekilde araçlara bindi. Müzik eğlence ve muhabbet eşliğinde evlerimize doğru yol aldık…

Mert UZGAŞ

IMG_6412 IMG_6436 IMG_6463

YORUM YOK

CEVAP VER

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.